GOVECS, avec aussi un ancien de Vectrix (Nick Holdcraft) et une implantation en Pologne au même endroit, Wroclaw.vehiculeselectriques a écrit :En plus il y aurait un "nouveau" modèle sur cette base avec encore un autre nom (govec ou quelque chose dans le genre)
lancé par l'ex responsable de GGC (feu "Emax 1") en tout cas leur site est déjà en ligne.
Ils annoncent une fabrication en Europe, en Pologne donc, étrange quand on sait que le VX-2 est produit en en Chine.
Des différences notables par rapport à l'Emax 2 (90S/110S):
tension 96V (!) d'où petite capacité, 22Ah, moteur à grande vitesse de rotation et transmission par courroie. (meilleur rendement ?)
un peu plus léger que le 90S, 136kg.
Seule la partie châssis/carrosserie serait produite en Asie ?
Sur les photos du premier modèle (SR), on voit le phare qui ressemble au futur VX2. Enfin, futur, pas si sûr. J'ai consulté le site de Vectrix US et point de VX-2 au catalogue (ni VX-1E) et sur Vectrix Europe, toujours pas de VX-2 (mais VX-1E, oui).
Bref, ça brasse pas mal !
Jean-François
Article Autobloggreen :
Details on Vectrix VX-1E and VX-2 filter in
by Jeremy Korzeniewski (RSS feed) on Jan 26th 2009 at 6:44PM
Vectrix used the New York Motorcycle Show to introduce its two newest electric scooters last week. Until today, we were still a bit hazy on what changes were made to the VX-1E as compared to the original VX-1 that allowed Vectrix to lower the price to $8,495 (the original, which is still available in 2009, sells for $1,500 more). The big difference reportedly lies in a new lead acid battery pack, which should have the effect of dropping range, acceleration and top speed a bit. Also lost is regenerative braking. Is all that worth $1,500?
The second new model is the VX-2, which is sourced from a Chinese manufacturer that also offers the machine in Europe as the E-Max 110s, though with a different set of body panels. The VX-2 also uses sealed lead acid batteries, which allow for a range of 45-50 miles and a top speed of around 30 miles per hour. According to Vectrix, the VX-2 will sell for $5,195. The next vehicle on the menu could quite possibley be a three-wheeled machine using technology developed by Piaggio.