soit en français (traduit par moi)Global Generation Cult GmbH, Carl – von – Linde – Strasse 42, 85716 Unterschleissheim
HRB : 139395, Gerichtsstand: München, DE218559235
Unterschleissheim, Germany, 30-06-2006
Dear valuable United States e-max dealers and scooter owners,
We sincerely would like to apologize for the recently occurred problems on e-max deliveries.
I, myself, went to China for the last 6 weeks to investigate why all over sudden our e-max Scooters are having problems to keep expected highest quality and delivery standard.
A change of the management is absolutely necessary since the Nanhai factory management in the past few months did absolutely not perform to our high standards.
Unfortunately we realized that we also need to restructure parts of the supply chain as well as assembling of our e-max Scooters.
The complete restructuring, of course, will take some time, but we are working extremely hard to keep it as short as possible. Since for all us the e-max project is supposed to be a very long term business, we hope you understand that to the benefit to all of us, especially you our valued e-max dealerships, it is essential to make those important decisions.
Besides that we are solving existing quality issues which came up due to above mentioned problems, and I am sure that we will have the necessary solutions within very short time.
After having finished restructuring e-max will be much stronger as ever before, also future developments for the year 2007 are not in danger.
Certainly we will keep you updated at any time on those issues!
Very best regards,
Thomas Grübel
e-max Scooters
Chers concessionnaires et utilisateurs d'Emax.
Nous voudrions nous excuser sincèrement des récents problèmes qu'il y a eu dans les livraisons d'Emax.
Je suis moi même allé en Chine ces 6 dernières semaines pour enquêter sur le pourquoi des difficultés apparues pour obtenir des Emax avec la haute qualité attendue.
Un changement de management sur place est devenue absolument necessaire depuis que le management de l'usine de Nanhai ne repond absolument plus à nos standard de qualité.
Malheureusement nous avons réalisé qu'il fallait aussi restructurer en partie la chaine de nos fournisseur tout comme la chaine d'assemblage.
Cette restructuration complète va, il est vrai, prendre quelque temps mais nous travaillons énormement pour reduire ce temps au minimum. Comme pour nous tous le projet Emax est une affaire à très long terme nous espérons que vous comprendrez (spécialement les concessionaires) le bénéfice que nous en tirerons et qu'il est essentiel de prendre ce genre de décisions.
En parallèle nous sommes en train de resoudre les soucis de qualité qui découlent des problèmes sus-cités, et je suis sûr que nous trouverons les solutions en un temps trés restreint.
Aprés ces restructurations nous en ressortirons plus fort et les developpements futurs prévus en 2007 ne sont pas en danger.
Nous vous tiendrons au courant des évolutions sur ces questions.
...