Questions from an Express owner in Sweden

Forum dédié aux Renault:
Express, Clio et Kangoo de "première génération" à batterie nicd

Modérateurs : Remdo, man3515, moulino51

Répondre
Per Ekelund
Messages : 7
Enregistré le : jeu. 17 08 , 2006 9:58
Localisation : Suede

Questions from an Express owner in Sweden

Message par Per Ekelund » jeu. 24 08 , 2006 11:27

Désolé au sujet de signaler ceci en anglais, mon Français n'est pas aussi bon : oops :
Après la possession d'un Kewet pendant une année j'ai acheté un exprès ce printemps.
Au début le remplissage de batterie était bon faire une pointe à 3 kilowatts et remplissage jusqu'à de 130 ampèreheure mais puisque quelques semaines soutiennent le chargeur fait une pointe à 2 kilowatts et charge seulement pendant 10 minutes. Alors le « remplissage est fini » - la lumière avance.
Mes batteries semble être CORRECTES, une fois chargées elles se tiennent au sujet de 118V et de elles où changé dans -98. J'ai de la documentation de la voiture mais d'aucun diagramme schématique complet des électricités.
Quelques questions que je serais très greatfull pour avoir des réponses :
1. Est-il de trouver possible/achat un diagramme schématique complet des électricités ? Où/comment ?
2. En quelques pages il y a une référence à « +APC » et à « +AVC ». Quels sont ceux ?
3. Lisant ma documentation elle semble que ma voiture est « vieille ».

Me pensez-vous avoir les briseurs thermiques qui est censé être dans de vieilles batteries de voiture ? Il devrait y avoir deux de 57° et de trois à 35°.
4. Quelle résistance est-ce que je devrais m'attendre à ce que trouve dans les sondes thermiques des batteries aux températures normales ? On semble être de 4400 ohms et les 900 autres ohms.

------------------------------------------------------------------------------------
Sorry about posting this in English, my French is not so good :oops:

After owning a Kewet for a year I bought an Express this spring. At first the battery charging was good peaking at 3 kW and charging up to 130 Ah but since a few weeks back the charger is peaking at 2 kW and charging only for 10 minutes. Then the "charging is finished"- light comes on.
My batteries seems to be OK, when charged they hold about 118V and they where changed in -98.
I have some documentation of the car but no complete schematic diagram of the electrics.

Some questions which I would be very greatfull to have answers to:

1. Is it possible to find/buy a complete schematic diagram of the electrics ? Where/how ?
2. In some pages there is a reference to "+APC" and "+AVC". What are those ?
3. Reading my documentation it seems my car is "old". Do you think I have the Thermal breakers that is supposed to be in old car batteries ? There should be two of 57° and three at 35°.
4. What resistance should I expect to find in the Thermal sensors of the batteries at normal temperatures? One seems to be 4400 Ohms and the other 900 Ohms.

Avatar du membre
vehiculeselectriques
Fondateur Administrateur
Messages : 10734
Enregistré le : lun. 06 09 , 2004 20:11
Mes véhicules : Kangoo Gen1 Lithiumisé, Italvel EVolution...
Localisation : FR-25-BESANCON
Contact :

Message par vehiculeselectriques » jeu. 24 08 , 2006 13:08

Le manuel technique complet au sujet de Clio est disponible pour libre ici, je n'ont pas le détail expriment un mais le fonctionnement est semblable (pas les batteries 114V100Ah réfrigérées par un liquide au lieu de votre 108V140Ah refroidi à l'air !)

http://vehiculeselectriques.free.fr/For ... .php?t=116

118V n'est pas assez !
vous devriez lire 123V au repos après une charge de 100% !
Il me semble que vous avez probablement un chargeur defectueux, typique sur ces voitures.

------------------------------------------------------------------------------

The complete technical manual about Clio is available for free here, i don't have specific Express one but operating is similar
(not the batteries 114V100Ah liquid cooled instead of your 108V140Ah air cooled !)

http://vehiculeselectriques.free.fr/For ... .php?t=116

118V is not enough !
you should read 123V at rest after 100% charge !

Seems to me you have probably a dying charger, typical on these cars.
C1793art35 "Quand le gouvernement viole les droits du peuple,l'insurrection est,pour le peuple et pour chaque portion du peuple,le plus sacré des droits et le plus indispensable des devoirs"

Avatar du membre
vehiculeselectriques
Fondateur Administrateur
Messages : 10734
Enregistré le : lun. 06 09 , 2004 20:11
Mes véhicules : Kangoo Gen1 Lithiumisé, Italvel EVolution...
Localisation : FR-25-BESANCON
Contact :

Message par vehiculeselectriques » jeu. 24 08 , 2006 16:55

J'ai oublié de répondre aux 2-3-4

2-
+APC = + après contact, +AVC = + avant contact
3-
il n'y a pas eu d'évolutionn ta voiture est identique à toutes les autres années et a les capteurs températures coffres batteries !
4-
C'est çà !

-------------------------------------------------------------------------------

I forgot to answer with 2-3-4

2
+APC is + after contact (turnkey on), +AVC is + before contact (key off)
3
there is no evolution, your car is identical to all the other years and have the sensors temperatures trunks batteries!
4
value are ok.
C1793art35 "Quand le gouvernement viole les droits du peuple,l'insurrection est,pour le peuple et pour chaque portion du peuple,le plus sacré des droits et le plus indispensable des devoirs"

Per Ekelund
Messages : 7
Enregistré le : jeu. 17 08 , 2006 9:58
Localisation : Suede

Message par Per Ekelund » ven. 25 08 , 2006 13:58

Thanks for your quick answers Philippe !

Regarding my question #4 I have a manual note in my swedish service manual that says only "old" vehicles are equipped with the Thermostatic breakers. Is that information wrong ? Or do they mean "old" = Express and new = Clio ?

Thanks
Per

Per Ekelund
Messages : 7
Enregistré le : jeu. 17 08 , 2006 9:58
Localisation : Suede

Message par Per Ekelund » ven. 25 08 , 2006 17:29

I have been busy doing som reading and examinations in the car.
According to the manual on your pages refered to above page 64 there should be thermo breakers in the batteries connected to the charger on point "9" and "26".
Looking at the connector designation for component "929", the charger, there should be no cables on point "9" and "26". Unfortunatly there are no page nubering on those pages but I refer to 929 on the F40-pages.
But I have cables on both these connecting points and there is 11.5 V on both of them !
What is correct :?:

Avatar du membre
vehiculeselectriques
Fondateur Administrateur
Messages : 10734
Enregistré le : lun. 06 09 , 2004 20:11
Mes véhicules : Kangoo Gen1 Lithiumisé, Italvel EVolution...
Localisation : FR-25-BESANCON
Contact :

Message par vehiculeselectriques » jeu. 31 08 , 2006 16:56

I don't understand your question, what is the problem ?
C1793art35 "Quand le gouvernement viole les droits du peuple,l'insurrection est,pour le peuple et pour chaque portion du peuple,le plus sacré des droits et le plus indispensable des devoirs"

Per Ekelund
Messages : 7
Enregistré le : jeu. 17 08 , 2006 9:58
Localisation : Suede

Message par Per Ekelund » jeu. 31 08 , 2006 18:59

The question is are there (or are there not) thermostatic breakers (35 and 57 degress C) in the Express batteries ?
According to some technical info there are breakers, according to other books there are no breakers.

Avatar du membre
vehiculeselectriques
Fondateur Administrateur
Messages : 10734
Enregistré le : lun. 06 09 , 2004 20:11
Mes véhicules : Kangoo Gen1 Lithiumisé, Italvel EVolution...
Localisation : FR-25-BESANCON
Contact :

Message par vehiculeselectriques » jeu. 31 08 , 2006 19:06

I never heard about thermostatic breakers, i only heard about temp sensors !
C1793art35 "Quand le gouvernement viole les droits du peuple,l'insurrection est,pour le peuple et pour chaque portion du peuple,le plus sacré des droits et le plus indispensable des devoirs"

Per Ekelund
Messages : 7
Enregistré le : jeu. 17 08 , 2006 9:58
Localisation : Suede

Message par Per Ekelund » jeu. 31 08 , 2006 19:30

If you look at page 64 in the Clio/Express on your pages, you will see the breakers. There should be 5 of them.

Avatar du membre
vehiculeselectriques
Fondateur Administrateur
Messages : 10734
Enregistré le : lun. 06 09 , 2004 20:11
Mes véhicules : Kangoo Gen1 Lithiumisé, Italvel EVolution...
Localisation : FR-25-BESANCON
Contact :

Message par vehiculeselectriques » jeu. 31 08 , 2006 22:28

Ok i have it page 64 here:
http://vehiculeselectriques.free.fr/Dow ... lecFin.pdf

you are talking about the electromagnetic breakers for temperature, your car should have them as the document was created in 1996.
C1793art35 "Quand le gouvernement viole les droits du peuple,l'insurrection est,pour le peuple et pour chaque portion du peuple,le plus sacré des droits et le plus indispensable des devoirs"

Per Ekelund
Messages : 7
Enregistré le : jeu. 17 08 , 2006 9:58
Localisation : Suede

Message par Per Ekelund » ven. 01 09 , 2006 8:12

Yes, I "should" have them.

But if you look at page 3 of 38 (no page numbering) in the document "ManualClioElec5" and check the connector to component 929 (which is the charger) you will see there are no connection to any electromagnetic breakers !


I think I see the problem now, comparing page 64 and 65, page 64 is the Express(which should have the breakers) and page 65 is the Clio (which do not have breakers according to the picture).
However, if you look at page 3 of 38 (no page numbering) in the document "ManualClioElec5" and check the connector to component 929 this page should be for the Express since it is marked "F40", at the top. But I guess it is really for the Clio !?
This must be where I was lost.

Avatar du membre
vehiculeselectriques
Fondateur Administrateur
Messages : 10734
Enregistré le : lun. 06 09 , 2004 20:11
Mes véhicules : Kangoo Gen1 Lithiumisé, Italvel EVolution...
Localisation : FR-25-BESANCON
Contact :

Message par vehiculeselectriques » ven. 01 09 , 2006 11:08

yes this manual is for both express and Clio which system are slightly different, you find one of these differences :D
C1793art35 "Quand le gouvernement viole les droits du peuple,l'insurrection est,pour le peuple et pour chaque portion du peuple,le plus sacré des droits et le plus indispensable des devoirs"

Per Ekelund
Messages : 7
Enregistré le : jeu. 17 08 , 2006 9:58
Localisation : Suede

Message par Per Ekelund » sam. 02 09 , 2006 18:14

Thanks for your help and patience, Philippe

Avatar du membre
vehiculeselectriques
Fondateur Administrateur
Messages : 10734
Enregistré le : lun. 06 09 , 2004 20:11
Mes véhicules : Kangoo Gen1 Lithiumisé, Italvel EVolution...
Localisation : FR-25-BESANCON
Contact :

Message par vehiculeselectriques » sam. 02 09 , 2006 18:26

You are welcome
and thank you to drive electric for all of us clean futur :D
C1793art35 "Quand le gouvernement viole les droits du peuple,l'insurrection est,pour le peuple et pour chaque portion du peuple,le plus sacré des droits et le plus indispensable des devoirs"

Répondre

Retourner vers « Renault "génération 1" »